Naziv predmeta: RAZVOJNA PSIHOLOGIJA
Nastavnici: Prof. dr Gordana Nikić , dr Marija Stojković
Trajanje: 1 godina
Cilj predmeta:
Upoznavanje studenata sa osnovama psihičkog razvoja čoveka i karakteristikama razvoja u različitim životnim dobima. Razumevanje razvojnih promena od začeća, tokom detinjstva i adolescencije u oblasti motornog, socioemocionalnog, kognitivnog i moralnog razvoja, kao i razlikovanje tipičnog razvoja od razvojnih teškoća i psihopatoloških pojava. Upoznavanje sa razvojnim promenama tokom odraslog doba i starosti.
Ishod predmeta: nakon odslušanog kursa od studenata se očekuje da razumeju koncept razvoja, da steknu osnove u prepoznavanju razvojnih kriza i promena,da razumeju i prepoznaju različite aspekte razvoja od začeća, razvoja u detinjstvu, adolescenciji, da steknu osnovna znanja o znacaju medjusobnog uticaja urodjenih i socijalnih ,univerzalnih i indvidualnih faktora na psiholoski razvoj, da steknu osnove znanja o tome sta pomaze, a sta odmaze razvoj zdrave licnosti i nacine na koje iskustva iz detinjstva uticu na formiranje i funkcionisanje licnosti u odrasom dobu.
Očekuje se da razumeju očekivane razvojne promene u različitim aspektima u odrasloj dobi i starosti
Sadržaj predmeta:
- Upoznavanje sa predmetom
- Prenatalni period i prvih 12 meseci života (psihicki razvoj, motorički razvoj, razvoj opažanje, misljenja, simbolicke reprezentacije, teškoće u razvoju….)
- Značaj odnosa bebe i okoline (autoregulacija, implicitno relaciono znanje, intersubjektivnost, stvaranje obrazaca ponasanja i odnosa sa drugima…)
- Prenatalna afektivna vezanost i rani oblici afektivne vezanosti, afektivna vezanost u odrasloj dobi
- Psihicki razvoj detete u prve dve godine života
- Prvi kolokvijum (provera znanja stecenog tokom prvih 6 nastavnih jedinica)
- Emocionalni i kognitivni razvoj u ranom detinjstvu
- Razvoj govora i simbolizacije, značaj igre
- Socijalizacija i moralni razvoj
- Karakteristike adolescencije
- Emocionalni, kognitivni, moralni razvoj u adolescenciji
- Drugi kolokvijum (provera znanja stecenog tokom 6 nastavnih jedinica)
- Rano odraslo doba
- Zrelost i starenje
- Priprema za ispit
Literatura:
Osnovna literatura:
Dopunska literatura:
Broj časova aktivne nastave: 30
Metode izvođenja nastave: predavanja i interaktivno ucesce, radionice
Ocena
Redovno pohadjanje (tolerancija izostanaka je 10%)
Aktivno ucesce tokom nastave
Dva kolokvijuma